Bureau Pluck staat voor inspiratie, advies

en propositieontwikkeling in de economie van vandaag.

In de Sustainable Brand Index en het hiermee samenhangende onderzoek worden consumentenmerken uit verschillende sectoren (onder andere energie, retail, voedingsmiddelen, supermarkten) geëvalueerd en geranked op hoe duurzaam zij worden ervaren door consumenten.  De studie werd in 2011 opgericht en wordt jaarlijks uitgevoerd in Zweden, Noorwegen, Finland en Denemarken.

 

Het doel van de Sustainable Brand Index is om de waarde van duurzame branding te benadrukken en bewustwording hierover te vergroten.

Het onderzoek geeft bedrijven tools om duurzaamheid binnen een passende context vooruit te helpen vanuit strategie, communicatie, branding en activatie.

 

Wil je meer informatie over de Sustainable Brand Index en het onderzoek in Nederland? Neem dan contact op met Annemarije Tillema .

In de Raad van Advies van de Sustainable Brand Index NL zitten:

  • Jan van Betten, Founder Nudge
  • Ruud Koornstra, Sustainable enterpreneur
  • Maurits Groen, Sustainable enterpreneur, no1 Duurzame 100, Trouw
  • Yoeri van Alteren, Algemeen Directeur, DuurzaamBedrijfsleven Media
  • Anne-Marie Rakhorst, Founder Duurzaamheid.nl
  • Talitha Muuse, Social Enterpreneur